Maleisië, Kota Kinabalu II

25 oktober 2017 - Kota Kinabalu, Maleisië

Inmiddels alweer de laatste avond van ons verblijf bij Gaya Island resort, paar dagen lekker onthaast en niet al teveel gedaan behalve beetje lanterfanten in de zon, wat rondhangen op het strand, drankje doen, eten en een kort tripje met de boot naar Kota Kinabalu zelf. Niet de meest leuke stad waar we op de één of andere manier een ander beeld van hadden, ietsje moderner gezien de verhalen over Maleisië. De tegenstelling tussen arm en rijk is erg zichtbaar, maar goed wel een indruk vam de stad waar we over een weekje weer terugkeren voor een stop over van een nacht voor de vlucht naar Kuala Lumpur.

Het hotel waar we nu zitten is best wel mooi, grote kamer en een nog groter bad. Trouwens ook begrepen dat in Maleisië, George town, een aardverschuiving is geweest vanwege de vele regen, wat overigens aan de andere kant van Maleisië was. Nou hebben wij in het hotel ook een kleine calamiteit gehad, een overstroming! ik had nog zo gezegd voordat Marius bij mij in bad stapte: geen bommetje, maar te laat met alle gevolgen van dien. Het heeft de krant niet gehaald trouwens, maar dat terzijde.

We hebben vandaag de eerste niet bewolkte dag gehad en het was gelijk bloedwarm en uiteraard zijn we enigzins verbrand, een beetje bewolking is niet zo heel slecht dus. Vandaag ook 2 varanen gezien die Marius heeft gefilmd. De eerste was ongeveer 1,5 meter, de tweede ietsje kleiner, zijn toch wel mini dinosaurussen en ze trekken zich niet bijzonder veel aan van mensen. Naast de ratten die hier lopen, de 4 neushoornvogels en de vliegende eekhoorns de enige wildlife welke we op het eiland hebben gezien, waarbij gezegd moet worden dat het een klein eilandje is.

We hebben aan het begin van ons verblijf een leuk stel ontmoet die in de Verenigde Arabische Emiraten wonen en werken, leuke gesprekken gevoerd en een hele gezellige dag gehad met hen vandaag, altijd leuk om mensen te ontmoeten daarbij is het zo dat wanneer je samen weg bent je ook makkelijk contact ldgt, als anderen er natuurlijk ook voor open staan.

In het hotel hebben we geweldige WiFi en iedere kamer heeft zijn eigen WiFi (dongel) versterker die je de hele dag bij je kunt houden zodat je overal 4G hebt, goede service. De service is hier in het hele hotel ok, voor het slapen gaan komen ze nog langs of alles ok is en ze nog iets voor je moeten opruimen. Aangezien je toch de hele dag buiten bent is dat niet nodig. Ze hebben ook Aziatische badjassen in de kamer hangen, ideaal, dun stofje, lekker luchtig. Het zijn wel Aziatische badjassen, want bij mij is het een mini jurkje qua lengte (is wel lekker luchtig overal 😉), want zoals vaak in Azië voel ik me een reus vergeleken met de lokale bevolking. Op straat was een klein jochie dat bleef maar omhoog kijken met zijn mond open en om hem geen verder trauma te bezorgen heb ik maar vriendelijk geglimlacht i.p.v. hard boe te roepen (je weet natuurlijk ook nooit hoe zo'n vader reageert).

Morgen om 11 uur de boot terug en om 13.20 op we naar Sandakan/Sepilok, naar ons eerste jungle avontuur. Ben er benieuwd wat ons dat gaat brengen, daarover later meer. Morgen wordt in ieder geval weer een geweldige dag en weet je waarom...... iedere dag is een geweldige dag 😀

Ps, er zijn foto's van het bad en de ochtendjas met mij erin 😜