Kerstmis

25 december 2011 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

We zijn inmiddels in Perth, opgehaald van het vliegveld en we hebben een goede reis gehad. Ik heb geprobeerd aardig te zijn tijdens de vlucht en dat is gedeeltelijk gelukt (ik ban namelijk niet aanspreekbaar tijdens het vliegen, vind het zo vervelend). Helaas hebben we van Amsterdam tot Dubai (6,5 uur) geen films kunnen kijken of zelfs verlichting gehad. Uiteraard zaten wij in de 3 rijen waarvan het mediasysteem het niet deed.

Overigens ga je dan wel naar buiten kijken en volgens mij hebben we vanaf het moment dat we boven Turkije vlogen goed naar buiten kunnen kijken want het was erg helder. Boven Irak zag ik veel vlammen en dacht dat het een aantal zelfontbrandingsterroristen waren (Allah snackbar) maar het bleken de vlammen van een aantal olieraffinaderijen te zijn.

We hebben wat rond moeten cirkelen boven Dubai omdat er teveel vliegverkeer was. Door die vertraging hebben we moeten rennen om nog te eten, over te stappen en vooral niet vergeten te roken. 1 Rookruimte op het hele vlieveld kilometers van onze gate, maar het is gelukt. Heb niet van mijn sigaretje genoten omdat ik bang was onze vlucht te missen, but what can you do.

Inmiddels is het eerste kerstdag en hebben we zo dadelijk een diner bij Magaret, met de rest van de familie en vrienden. Het zal zo'n 35 graden worden vandaag, dus warm zat.

Gister zijn we met een boot (zeg maar jacht overigens) de rivier op geweest en om er te komen moesten we een stukje over de Indische Oceaan, ongeloofelijk wat een golven, maar het was absoluut de moeite en ik heb zowaar de moed gehad om in de rivier te zwemmen ondanks de bullsharks. Je mag hier trouwens vlink hard varen (we hebbben voor 400 dollar aan diesel verbruikt en het ging als de brandweer). Perth is erg mooi wanneer je van de rivier de stad in komt varen en de dolfijnen langs de boot zwemmen. De rivier hier is trouwens zout water omdat ie vanaf de zee het land in stroomt.

Marius slaapt nog dus heb ik nog ff lekker de tijd om een kop koffie te drinken en ff het zwembad iin te plonzen (het is ook nog maar 9 uur in de ochtend maar ben nog niet helemaal in het ritme).

Hoi jullie op de hoogte en we zullen de volgende keer wat foto's proberen te laden.

Prettige kerstdagen iedereen en tot laterz,

1. Mathilde:
    25 december 2011
    Zo,dat was het reisje wel!! Het genieten kan gaan beginnen!
    En zwemmen met mogelijk haaien in de buurt,RESPECT! BRRRR
    Erg leuk om jullie zo te volgen!
    Enjoy lievie's!!
    Dikke kus van ons
  2. Irene:
    31 december 2011
    Ha guys,

Volgens mij kan ik tegen jullie al HAPPY NEW YEAR zeggen!!! Bij ons is het nog maar 17.30 uur 31-12, maar jullie zitten al in 2012 :-)
    Ben benieuwd hoe jullie het nieuwjaarsfeest daar beleven. Heel veel plezier nog daar!!!
    Liefs Olaf & Irene
  3. beau:
    2 januari 2012
    Wat ontzettend leuk allemaal, wat een avontuur!
    Liefs van ons XXXX