de beste wensen

4 januari 2012 - Perth, Australië

Het heeft even geduurd, maar hierbij een korte opdate over onze trip. We hebben de kerstdagen gehad, the Australian way, veel familie en vrienden bij elkaar, nog meer eten en erg veel drank. Wel grappig dat ze daarna zeggen dat ze normaal nooit zoveel drinken. Heb nog niet veel anders gezien.Ook nog iets gedaan wat secret Santa heet en ik heb het meest achterlijke cadeau gehad wat je maar kunt bedenken, een stik om vliegen te verjagen (daar sta je dan met je handgemaakte delftsblauwe molentje).  Ondertussen hebben we best veel gedaan, kangoeroes geaaid, koala's geknuffeld in een wildpark niet al te ver van Perth. In het grootste stadspark ter wereld geweest (King's park), met het meest mooie uitzicht wat ik ooit heb gezien, vooral als de zon ondergaat en je de stad langaaam ziet oplichten in het donker.

Gelukkig zijn de Aussies net als wij, nergens lang blijven hangen , been there, see this, done that. Zijn in een echte Australische badplaats geweest (Hillary) met zo'n pier met allemaal winkels en naar sealife waar ze toch wel iets grotere haaien hebben dan bij ons. Het staat op film maar aangezien de pc allemaal erg langzaam zijn hebben we geen filmpjes geupload.

Verder is bbq hier inderdaad een groot ding en kun je ook overal bbq vinden en gebruiken. Dus we bbq-en regelmatig.

Oud en nieuw hebben we gevierd door eerst naar de paardenraces te gaan op oudjaarsdag, wat al een belevenis op zichzelf is en daarna zijn we naar een club geweest: de Court een gaybar. Was er veel hetero aanwezig, want het is altijd zo leuk daar dat half Perth daar uit wil gaan. Beetje jammer dus dat doen Marius en ik volgende week donderdagavond samen over. we willen ook wel eens weten hoe gay Perth is. Overigens geen taxi te krijgen op de terugweg,, dus van ellende maar een trein genomen. Slecht plan kan ik je vertellen. Het station stond vol met Aboriginals, nou als je denkt dat wij een probleem hebben met Marokkanen kom dan maar eens hier naar toe. Die lui zijn werkelijk gestoord. Je moet ze niet aankijken want dat is al een reden voor hen om een vechtpartij te beginnen. We hadden geen sigaretten meer en uiteraard vroeg een Abo om een sigaret, maar wilde niet geloven dat we die niet meer hadden. (vanwege een vechtpartij tussen een aantal Abo vrouwen op het station werd dit gesloten en was de politie er van tussen gegaan, dus de spanning was al hoog). Het is dan een kwestie van hard doorlopen en niet reageren op alles wat ze zeggen en doen om je uit te dagen. Gelukkig kwamen de buren van ons het station op gelopen zodat we met z'n 10-en waren. We hebben mensen uit bed gebeld om ons op te halen en hebben echt te horen gekregen dat we verschrikkelijk veel geluk hebben gehad. Leuk avontuur dus.

Vandaag met de hop on hop of tram door Perth geweest en verderop deze week naar Albany voor een aantal dagen en de nodige sightseeing.

Dit is m even voor nu en voordat ik het vergeet: nog de beswte wensen voor het nieuwe jaar.

1. Beau:
    4 januari 2012
    Hilarisch dit verhaal!!!
    Na 1 jaar in Australië geweest te zijn: nergens ter wereld wordt zoveel gezopen als in down under......Don't let them fool you mate :)
  2. Mathilde:
    4 januari 2012
    Jullie ook de beste wensen voor 2012!! Gek hoor dat jullie er niet waren!

Wat maken jullie ook weer allemaal mee, haha. Jullie bezitten dus de kwaliteiten om iedereen aan de drank te helpen,haha. Ben stiekem wel een beetje nieuwsgierig naar de haaien... Maar het klinkt verder allemaal heel ontspannen, geniet lekker!

Weer fijn om wat te lezen!

Dikke zoen
  3. A.Melters:
    5 januari 2012
    Natuurlijk ook voor jullie de allerbeste wensen vanuit een winderig friesland..
    Veel plezier in Albany.
    we lezen verder op jullie blog.
    Kus tony en sigrid
  4. Marlon:
    6 januari 2012
    Nou Jerry, gelukkig kan ik je nog de beste wensen voor 2012 toewensen. Lekkere avond gehad zo te lezen, maar goed, jullie kunnen het tenminste navertellen. Moet er niet aan denken.
    Verder nog een goede trip toegewenst.......
  5. John:
    6 januari 2012
    Jerry, nog de beste wensen voor jou en je partner , leuk om jouw reisblog vanuit down under te lezen zal jullie zeker blijven volgen.
    Groet,
    John