Trip Albany

10 januari 2012 - Bunbury, Australië

Afgelopen  vrijdag vertrokken naar Albany, South Australia, ongeveer 400 km van Perth. We zijn een halve dag onderweg geweest en naarmate we verder naar het zuiden reden, richting Zuidelijke oceaan werd het ook kouder. Er was wel gezegd om warme kleding mee te nemen maar ik heb daar gewoon zitten vernikkelen, met lange broek trui en vest. Wel 4 erg leuke dagen gehad en ontzettend veel gezien. We zijn bij een tante van Jacqui geweest die daar woont. Geweldig huis, 4 slaapkamers, 3 badkamers en een veranda met uitzicht over de oceaan. Helaas is de walvistrek net voorbij. Een maand geleden waren er 14 bultrugwalvissen in de baai, maar ja .... dat is dus een maand geleden.

We hebben wel veel gezien, Denmark met de olifant rotsen en de natuurljke spuitgaten aan de kust, een natuurlijke brug uitgesleten door het water en waar de golven nog steeds met erg veel kracht tegenaan slaan.

Verder naar Pemberton geweest, een oud (volgens hun begrippen dan) molenaarsstadje. Tree top walk gedaan (tot 75 meter boven de grond) over een hangbrug van boomtop tot boomtop, beetje jammer dat de brug wiebelt bij iedere stap die je doet en je zo naar de grond kijkt. Maximaal 20 personen per hangbrug en 10 per uitkijkpunt. Volgens mij ben ik alleen maar aan het tellen geweest omdat ik schijtersbenauwd was om naar beneden te donderen.

Daarna de reuzenbomen vanaf de grond bekeken en je kan er inderdaad een auto in parkeren (in de stam dan). We zijn aansluitend naar Bunbury geweest een kustplaats met de langste pier ter wereld. Je kan er met een treintje van het begin naar het einde en weer terug. Kost wel 29 dollar dus kun je die km net zo goed zelf lopen (lopen kennen de Aussies niet, dat is een scheldwoord, dus alles wordt met de auto gedaan)

Tijdens onze minitrip zijn we op een wikjnboerderij geweest en heeft Marius 2 goede wijnen gekocht (voor diegenen die na de vakantie willen proeven,... helaas deze houden we lekker zelf), naar een kaasboerderij heerlijke feta gekocht (nee dat kun je niet bewaren tot we terug zijn dus ..op) en naar een Sandelwood fabriek, dat laatste was wel erg duur dus als een goede Nederlander niets gekocht.

Op de terugweg konden we de korte broek weer aan en bij terugkomst in Perth zondagavond om 20 00 uur was het weer 30 graden, ouderwets warm.

Vanavond weer een bbq bij Billy en Rob en morgenvroeg ontbijt in de stad zelf. Vandaag een zwembaddag, mocht ook wel want Ben en ik hebben tot 03.30 uur bij het zwembad in de tuin gezeten ( hij heeft nog gekotst, ik niet, Nederlanders kunnen dus toch drinken)

Deze week gaan we nog clubbing met een mannetje of 14 dus dat wordt wel gezellig en Marius en ik gaan donderdagavond zamen stappen in Perth, heb ik nju al zin in.

Zondag vertrekken we nar Kalbari of zoiets en daar schijnt het dus snikheet te zijn. Eerst naar het strand vrijdag en dan zwemmen in de Indische Oceaan, ze zeggen dat het veilig is en dat er een helikopter vliegt om te waarschuwen als er haaien zijn. Ik denk dat ik gewoon zorg dat ik de zwemmer het dichts bij het strand ben.

De rozen voor nu, ik weer in de zon zitten en ff een zwemmetje doen.

Namens Marius en mijzelf tot snel.

P.s. mocht het bij deze blog blijven dan ben ik dus toch een haai tegengekomen. Tot schrijfs

1. Mathilde:
    10 januari 2012
    Haha, wat een heerlijk verhaal weer !! Ik geniet een beetje mee hoor,met al die kou hier!!
    Genietse en pas op voor de haaien, graag 2 volledige vrienden terug!!
    Dikke zoen van ons!
  2. John:
    11 januari 2012
    Weer leuk om te lezen Jerry, en toch een beetje oppassen met die haaien daar of gewoon sneller zwemmen dan die beesten.

Groet,
    John